Marketing
12
دسامبر

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

e Arna :: حرفه ای ها از تبلیغات هدفمند و تأثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) به منظور ایجاد اعتبار در تجارت، دسترسی حداکثری به میلیون ها مخاطب در شبکه های اجتماعی ، ایجاد گفتگوهای اجتماعی حول برندشان و عده‌ای دیگر نیز برای فروش آنلاین محصولات و خدمات خود استفاده میکنند. اگر فعالیت شما کاملا هوشمندانه و هدفمند باشد، بر اعتبار کسب شده در طول زمان تأثیر می‌گذارد و موجب رشد شما می شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ (یا بازاریابی تأثیرگذار) شاخه‌ای از بازاریابی است که بر روی اشخاص خاصی از جامعه (یا استایل خاصی) متمرکز می‌شود. این نوع از بازاریابی اشخاصی که بر روی خریداران بالقوه تأثیر می‌گذارند را تشخیص داده و به فعالیت‌های بازاریابی حول این اینفلوئنسرها جهت می‌دهد .

تعریف اینفلوئنسر

فعل Influence به معنای تأثیرگذاری است و طبیعتاً ساده‌ترین معادل واژه‌ی Influencer، تأثیرگذار است.

بیشتر مباحث در موضوع تأثیر اجتماعی بر محور مقبولیت و اطمینان در محیط اجتماعی قرار دارد، همان‌طور که در کتاب رابرت سیالدینی آمده‌است: تأثیرگذاری یعنی علم و تمرین. در زمینه بازاریابی تأثیرگذار، تأثیر کمتر در مورد استدلال یا اجبار به یک دیدگاه خاص است و بیشتر در مورد ظهور تعامل‌های بین احزاب مختلف جامعه می‌باشد. تأثیر اغلب معادل دفاع است اما ممکن است گاهی منفی باشد و به همین ترتیب به مفاهیم رقیبان و متفکران نیز مرتبط می‌شود.

به چه کسی اینفلوئنسر می‌گویند؟

هر کس بتواند روی تصمیم و رفتار فرد دیگری تأثیر بگذارد، اینفلوئنسر محسوب می‌شود. البته طبیعی است که وقتی در مقیاس تجاری و در فضای کسب و کار اصطلاح اینفلوئنسر را به کار می‌بریم، به کسانی توجه داریم که می‌توانند بر روی تصمیم و رفتارِ تعداد افراد بیشتری تأثیر بگذارند.

بازاریابی تأثیرگذار ارزش خود را از 3 منبع به دست می‌آورد:

1 . دستاورد اجتماعی: اینفلوئنسرها می‌توانند از طریق کانال‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها به میلیون‌ها مشتری دسترسی پیدا کنند.
2 . محتوا اصلی: اینفلوئنسرها محتوای اصلی و اغلب مؤثر بازاریابی را برای مارک تولید می‌کند.
3 . اعتماد مصرف‌کننده: اینفلوئنسرها روابط قوی با مخاطبان خود برقرار می‌کنند که اعتماد خاصی نسبت به نظرات متفکرانه دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ، به‌طور فزاینده بخشی از یک محتوای تجاری است که شامل چهار فعالیت اصلی می‌شود:

* شناسایی اینفلوئنسرها و رتبه‌بندی آن‌ها به ترتیب اهمیت.
* بازاریابی به اینفلوئنسرها، برای افزایش آگاهی از شرکت در جامعه تأثیرگذار
* بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها، با استفاده از اینفلوئنسرها برای افزایش آگاهی بازار از شرکت در میان بازارهای هدف
* بازاریابی با اینفلوئنسرها، تبدیل اینفلوئنسرها به طرفداران شرکت.

شبکه اجتماعی

سرویس‌های تحت وب می‌توانند برای به دام انداختن سایت‌هایی که بر اساس شبکه‌های اجتماعی کار می‌کنند استفاده شوند. در این شبکه‌های اجتماعی کاربران می‌توانند روی مخاطبان خود تأثیرگذار باشند. در نهایت شرکت بازاریابی تأثیرگذار از تأثیرگذاران می‌خواهد تا با استفاده از محصولات یا سرویس‌های یک شرکت خاص بر روی شبکه‌های اجتماعی خود محتوا ایجاد کرده و آن را به بحث بگذارند. سپس مشتریان می‌توانند استفاده از محصولات شرکت را از طریق کسی که روی آن‌ها تأثیر داشته‌است ببینند.